Blog

Hoe bereik je een healthy lifestyle stap voor stap?

We moeten al zo enorm veel, vind je niet? En dan zijn er ook nog eens allerlei artikelen online te vinden met goed bedoelde meningen en adviezen, waardoor je soms niet meer weet wie en wat je moet geloven of volgen…

Wellicht moeten we daarom eerst kijken naar wat de definitie van een healthy lifestyle betekent voor jou, want dat kan al enorm verschillen.

Voor ons betekent het op de eerste plaats: echt gezondheid, ofwel vrij van medicijnen, met daarbij gelukkig zijn, iets wat vaak hand in hand zal gaan.

Maar wellicht betekent het voor jou afvallen en lekkerder in je vel zitten?

Hoe dan ook, voor iedereen zijn de volgende tips van Manon (oprichtster van Organic Living Company) een goede ondersteuning voor het behalen van jouw einddoel. En heel belangrijk: het voelt wellicht als een grote sprong, maar onderschat de kleine tussenstapjes niet!

Juist daarom gaan we nu wellicht wat open deuren intrappen, maar onderschat niet het effect wat dit kan hebben op het behalen van jouw doel.

1. Wees lief voor jezelf!

Hey, dit kost niet eens geld – hoe mooi is dat! Maar waarom is dit dan vaak zo moeilijk? We kunnen onszelf zo goed afkraken, maar wist je al dat je dit op lange termijn jezelf aanpraat – en dat jij dit dan echt gaat geloven? Zo wordt dat jouw nieuwe “waarheid”. Grappig voorbeeldje: je gaat met een snotneus naar het werk… Als iedereen daar steeds tegen je zegt: “Jeetje, wat zie jij er slecht uit” Dan is het bewezen, je voelt je binnen no-time ook echt slechter!

2. Neem genoeg rust

Wie houdt er nou niet van slapen 😉 Maar zonder gekheid: in je slaap herstelt jouw lichaam zich, dus geef het dan ook de kans om te herstellen. Heb jij problemen met slapen? Dan is dat wat ons betreft een duidelijk signaal dat er iets niet goed gaat en ons advies is dan ook om dit uit te gaan zoeken!

3. Je bent wat je eet

Houd eens heel eerlijk bij voor een week; wat eet ik en hoe voel ik mij daarna? Je zult gaan ontdekken waar jouw lichaam blij van wordt en dat moet a een enorme stimulans zijn om dus meer die richting op te gaan. Plan eens een vega dag in, drink een hele dag niets anders dan water, laat suiker eens een dag staan. Ervaar zelf waar je het meest blij van wordt in plaats van het klakkeloos volgen van diverse (gezonde) eet stromingen. Wil je namelijk dat iets succesvol blijft? Kies dan iets wat je gemakkelijk afgaat.

4. Kom in beweging

Het is bekend dat sporten een stofje vrijmaakt, dat ons daadwerkelijk een blij/voldaan gevoel geeft. Je maakt op natuurlijke wijze endorfine aan, de stof die hiervoor zorgt.

Plus het verbetert je conditie. Ook hier geldt; kies wat bij jou past en wees niet streng. Alle beweging is goed en telt, dus al kies je er voor om je kids op de fiets naar school te gaan brengen en niet met de auto, besef dan hoe goed je bezig bent.

Persoonlijke tip van Manon als toevoeging hierop:

Ik wilde altijd alleen maar samen sporten, als stok achter de deur. Vorig jaar ging ik met mijn beste vriendin de uitdaging aan te gaan hardlopen, iets waarvan ik met mijn astma nooit had bedacht dat ik dat uiteindelijk leuk zou vinden! Helaas kreeg mijn vriendin al snel een flinke blessure waardoor mijn stok achter de deur wegviel. Toen heb ik voor het eerst heel duidelijk gekozen voor mijzelf en ben de strijd aan gegaan met als resultaat begin dit jaar de kwart marathon van Rotterdam! Kortom JIJ wilt gaan bewegen, maak dat niet afhankelijk van anderen, maar durf de confrontatie met jezelf aan te gaan. Des te trotser ben je als je het gehaald hebt!

5. Stop met chemicaliën smeren

Wellicht voor vaste lezers niet meer nodig om te melden, maar dit is o zo belangrijk! Alles wat je op je huid smeert, zit binnen 30 seconden in je bloedbaan… Besef dus heel goed wat er in jouw personal care producten zit. Het kan zomaar zijn dat deze producten bijdragen aan het verstoren van jouw balans! Google gerust eens op aluminium in deo of het effect van SLS op onze hersenen. Bij onze gratis downloads vind je de giftige 10, gebruik dit bestand om te kijken wat er in jouw producten zit.

We hopen dat je veel hebt aan deze stappen, waardoor het wellicht wat minder overweldigend voelt. Vergeet niet; het feit dat je er mee bezig bent is al vooruitgang!

Heb je toch nog vragen? Of wil je graag een (telefonisch) advies/consult? Stuur ons gerust een bericht.

Please follow and like us:

Related posts

Leave a Comment

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Facebook
Facebook
YouTube
Instagram